لوریج در فارکس یا اهرم چیست؟

بازار فارکس بزرگترین بازار معاملاتی دنیاست و برای ترید کردن به پول زیادی نیاز دارید اما در صورتیکه شما می توانید حتی با ۱۰ دلار هم ترید کنید و سودهای زیادی کسب کنید. اما چطوری؟؟ با ما همراه باشید.

مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ دلار و یا حتی ۱۰،۰۰۰ دلار برای خیلی ها مبلغ سنگینی است. شاید می پرسید چگونه یک سرمایه گذار کوچک همچون شما می تواند چنین مقدار زیادی از پول را معامله کند. کارگزار یا بروکر خود را همچون بانکی در نظر بگیرید که ۱۰۰،۰۰۰ دلار برای خرید ارز در اختیار شما می گذارد. تنها چیزی که بانک از شما می خواهد این است که شما ۱۰۰۰ دلار به عنوان سپرده حسن نیت بدهید. این مبلغ برای شما نگهداری می شود اما لزوماً حفظ نمی شود. با سود و زیان شما در معاملات این مبلغ کم یا زیاد خواهد شد.

معامله کردن در Forex با استفاده از اهرم یا همان لوریج دقیقا به همین شکل است.

مساله را بیشتر باز کنیم…

شما مبلغ ۱۰۰ دلار حساب خود را شارژ می کنید اما با ۱۰۰ دلار نمی توانید معامله کنید اگر اهرم نگیرید! حالا فرض را بر این میگیریم که شما اهرم ۵۰۰ از بروکر میگیرید یعنی چی؟

یعنی پول شما ۵۰۰ برابر خواهد شد!

اما اگر معامله شما در ضرر باشد بروکر اول پول خود را برمیدارد و ضرر نهایی فقط متوجه شخص شماست!

پس اهرم زیاد گرفتن خوب نیست چون هرچه اهرم بیشتر باشد بروکر پول خودش را چون بیشتر است زودتر برمیدارد و ضرر بیشتری متوجه شما خواهد شد.

اهرم ۱۰ یا ۲۵ پیشنهاد می شود برا کاربران مبتدی!

در صورتیکه نخواهید کلا از اهرم استفاده کنید حداقل شارژ ۱۰۰۰ دلار است. اما می توانید از اکانت های Cent استفاده کنید که حداقل شارژ ۱۰ دلار می باشد.(بدون اهرم)

در دین مقدس اسلام از نظر فتوای علمای شیعه اهرم گرفتن جایز نیست و حرام اعلام شده است.